Հովսեփի պատմությունն ամենաերկարն է Ծննդոցում:
Ծննդոց գրքում կան ութ գլխավոր հերոսներ, որոնք ցույց են տալիս, թե ինչպես է հավատքը գործում Աստծո հետ մեր հարաբերություններում: Ամենակարևոր պատմությունը Աբրահամի մասին է, որը Հին Կտակարանում հայտնի է որպես հավատքի Հայր: Սակայն Հովսեփի պատմությունը գլուխների քանակով հավասար է Աբրահամին (յուրաքանչյուրը 14) և իրականում 25%-ով ավելի երկար է, քան մեծ «հավատքի Հոր» գրառումը: Ակնհայտ է, որ Սուրբ Հոգին չի ցանկանում, որ մենք բաց թողնենք ուղերձը:
Հովսեփի կյանքը Հին Կտակարանում ամենամեծ և ամենահստակ պատկերն է Հիսուս Քրիստոսի:
Դարերի ընթացքում աստվածաբանները նկատել են Հովսեփի և Հիսուսի միջև եղած զուգահեռները։ Արթուր Փինքը նրանց միջեւ ոչ պակաս, քան 101 նման կապ է գտնում։ Երկուսն էլ անմեղ էին, երկուսն էլ ընտրված և սիրելի էին իրենց հոր կողմից, երկուսն էլ ուղարկված էին իրենց հայրերի կողմից՝ տեսնելու իրենց եղբայրների մասին, երկուսն էլ վաճառվել էին որպես ստրուկներ: Ինչպես Հիսուսը, Հովսեփը գցեց երկու հանցագործների միջև՝ հայտարարելով մեկի փրկությունը և մյուսի մահը: Հովսեփը ներեց նրանց, ովքեր փնտրում էին իր կործանումը, ճիշտ այնպես, ինչպես Հիսուսն արեց: Մենք շատ բան կսովորենք մեր Տիրոջ մասին, երբ ճանապարհորդենք Հովսեփի հետ:
Բանալի համարներ. Ծննդ. 37.1-11
1 Հակոբը բնակվեց Քանանի երկրում՝ իր հոր պանդխտության երկրում։ 2 Ահա սրանք են Հակոբի սերունդները. Հովսեփը տասնյոթ տարեկան էր և իր եղբայրների հետ արածեցնում էր հոտերը։ Նա պատանի էր իր հոր կանանց՝ Բաղղայի և Զեղփայի որդիների հետ։ Հովսեփը նրանց մասին չար լուրերը հայտնում էր իրենց հորը։ 3 Իսրայելը իր բոլոր որդիներից ավելի էր սիրում Հովսեփին, որովհետև նա իր ծերության որդին էր, և թևքերով պատմուճան էր կարել նրա համար։ 4 Նրա եղբայրները տեսան, որ իրենց հայրը նրան սիրում է իր բոլոր եղբայրներից ավելի, ատեցին նրան և չէին կարողանում նրա հետ խաղաղ խոսել։ 5 Հովսեփը մի երազ տեսավ և պատմեց իր եղբայրներին, և նրանք ավելի ատեցին նրան։ 6 Եվ ասաց նրանց. «Լսե՛ք, խնդրեմ, իմ տեսած այս երազը. 7 Մենք դաշտում խրձեր էինք կապում, և ահա իմ խուրձը բարձրացավ և կանգնեց ուղիղ, իսկ ձեր խրձերը կանգնեցին նրա շուրջը և երկրպագեցին իմ խրձին»։ 8 Եւ նորա եղբայրներն ասեցին նորան. Իրա՞ւ մեր վրա թագաւորելու ես, կամ իրավ մեր վրա տիրելո՞ւ ես. Եւ նորա երազների եւ խօսքերի համար աւելի ատեցին նորան։ 9 Մի ուրիշ երազ էլ տեսավ և այն պատմեց իր եղբայրներին՝ ասելով. «Մի երազ էլ տեսա. ահա արեգակը, լուսինը և տասնմեկ աստղեր երկրպագություն էին անում ինձ»։ 10 Եվ պատմեց իր հորն ու իր եղբայրներին։ Իր հայրը հանդիմանեց նրան և ասաց. «Այդ ի՞նչ երազ է, որ տեսել ես. մի՞թե ես, քո մայրը և քո եղբայրները գալու ենք, որ մինչև գետին խոնարհություն անենք քեզ»։ 11 Եղբայրները նախանձեցին նրան, բայց հայրը պահեց այս խոսքը։
1. Հակոբը հավանություն է տալիս Հովսեփին։
Jacob favors Joseph.
3 Իսրայելը իր բոլոր որդիներից ավելի էր սիրում Հովսեփին, որովհետև նա իր ծերության որդին էր, և թևքերով պատմուճան էր կարել նրա համար։
- Հակոբի ընտանիքը կողմնակալության խնդիր ուներ: (ավելի էր սիրում Հովսեփին…)
ԾՆՆԴՈՑ 25.27-28 — Մանուկները մեծացան. Եսավը վարպետ որսորդ՝ դաշտի մարդ եղավ, իսկ Հակոբը հանդարտ մարդ էր և բնակվում էր վրանների մեջ։ Իսահակը սիրում էր Եսավին, որովհետև որս էր ուտում, իսկ Ռեբեկան սիրում էր Հակոբին։
Հակոբի կողմնակալությունը Ռաքելի հանդեպ մեծ թշնամանքի և նենգության աղբյուր հանդիսացավ Հակոբսի կանանց և աղախինների միջև (տես Ծննդոց 30): Սա նաև մրցակցություն է առաջացրել նրանց որդիների միջև:
- Եւ թևքերով պատմուճան էր կարել նրա համար։
Բոյսի խոսքերով, հին եբրայերեն արտահայտության հիմքում ընկած բազմաթիվ գույների Tunic արտահայտությունն այն է, որ այն երկարաձգվում է մինչև դաստակները և կոճերը: Սա այն չէր, ինչ հագնում էր բանվորը։ Դա արտոնության ու կարգավիճակի հագուստ էր։ Տղամարդը, ով կրում էր բազմաթիվ գույների զգեստ, հետևում էր ուրիշներին, երբ նրանք ծանր ֆիզիկական աշխատանք էին կատարում:
Հակոբոս 2.1 — Եղբայրնե՛ր իմ, աչառությամբ մի՛ ունեցեք մեր Տեր Հիսուս Քրիստոսի՝ փառքի Տիրոջ հավատը։
2. Կողմնակալության Հետևվանքները.
Consequences of Favoritism.
4 Եւ նորա եղբայրները տեսան, որ իրանց հայրը սիրում էր նորան իր բոլոր եղբայրներից աւելի, ատեցին նորան, եւ խաղաղութեամբ չէին կարողանում խօսել նորա հետ։ 11 Եղբայրները նախանձեցին նրան…
Հակոբոս 4:1 — Որտեղի՞ց ձեր մեջ պատերազմներ ու որտեղի՞ց կռիվներ. չէ՞ որ այստեղից են՝ ձեր ցանկություններից, որոնք կռիվ են տալիս ձեր անդամների մեջ։
3. Հովսեփի առաջին երազը.
Joseph’s first dream.
5 Հովսեփը մի երազ տեսավ և պատմեց իր եղբայրներին, և նրանք ավելի ատեցին նրան։ 6 Եվ ասաց նրանց. «Լսե՛ք, խնդրեմ, իմ տեսած այս երազը. 7 Մենք դաշտում խրձեր էինք կապում, և ահա իմ խուրձը բարձրացավ և կանգնեց ուղիղ, իսկ ձեր խրձերը կանգնեցին նրա շուրջը և երկրպագեցին իմ խրձին»։ 8 Եւ նորա եղբայրներն ասեցին նորան. Իրա՞ւ մեր վրա թագավորելու ես, կամ իրավ մեր վրա տիրելո՞ւ ես. Եւ նորա երազների եւ խօսքերի համար ավելի ատեցին նորան։
- Հովսեփն իր երազը պետք է պատմեր հորը և ոչ թե եղբայրներին։
Հովսեփը նրանց մասին չար լուրերը հայտնում էր իրենց հորը…
- Հետաքրքիր է, թե մեր օրերում մարդիկ ինչպես են արտահայտում իրենց ողջ կյանքը սոցցանցերում։
4. Հովսեփի Երկրորդ երազը.
Joseph’s second dream.
9 Մի ուրիշ երազ էլ տեսավ և այն պատմեց իր եղբայրներին՝ ասելով. Մի երազ էլ տեսա. ահա արեգակը, լուսինը և տասնմեկ աստղեր երկրպագություն էին անում ինձ։ 10 Եվ պատմեց իր հորն ու իր եղբայրներին։ Իր հայրը հանդիմանեց նրան և ասաց. «Այդ ի՞նչ երազ է, որ տեսել ես. մի՞թե ես, քո մայրը և քո եղբայրները գալու ենք, որ մինչև գետին խոնարհություն անենք քեզ»։ 11 Եղբայրները նախանձեցին նրան, բայց հայրը պահեց այս խոսքը։
- Հովսէփն ուներ այնպիսի հպարտություն, որը բնորոշ էր բարեհաճ և օրհնված մարդկանց մեջ: Նա այնքան կենտրոնացած էր այն բանի վրա, թե որքան մեծ էին իր երազանքները իր համար, չմտածելով թե ինչպես կհնչեն այդ երազանքները ուրիշների համար:
- Թեև Հովսէփը սխալվեց՝ պատմելով այս երազները, դրանք անշուշտ, իրականացան: Մարդը կարող է Աստծուց հրաշալի հաղորդագրություն ստանալ, և պետք չէ հրապարակել ուրիշներին: Հովսէփն այստեղ իմաստության պակաս դրսևորեց, քանի որ հավանաբար հպարտ էր։
5. Աստծո նախախնամությունը Հովսեփի պատմության մեջ.
God’s providence in the story of Joseph.
Մենք կարող ենք շնորհակալություն հայտնել Աստծուն Իր մեծ ծրագրի համար:
- Եթե Հովսէփի ընտանիքում խնդիրներ չլինեին, նրա եղբայրները երբեք նրան ստրկության չէին վաճառի։
- Եթե Հովսեփի եղբայրները նրան ստրկության չվաճառեին, Հովսեփը երբեք Եգիպտոս չէր գնա։
- Եթե Հովսեփը երբեք Եգիպտոս չգնար, նա երբեք չէր վաճառվի Պետափրեսին։
- Եթե Հովսեփը երբեք չվաճառվեր Պետափրեսին, Պետափրեսի կինը երբեք նրան սուտ չէր մեղադրի բռնաբարության մեջ։
- Եթե Պետափրեսի կինը երբեք չմեղադրեր Հովսեփին բռնաբարության մեջ, Հովսեփը երբեք չէր բանտարկվի։
- Եթե Հովսեփը երբեք բանտարկված չլիներ, նա երբեք չէր հանդիպի փարավոնի հացթուխին և ծառային։
- Եթե Հովսեփը երբեք չհանդիպեր փարավոնի հացթուխին և ծառային, նա երբեք չէր մեկնաբանի նրանց երազները:
- Եթե Հովսեփը երբեք չմեկնաբաներ նրանց երազները, նա երբեք չէր մեկնաբանի փարավոնի երազը:
- Եթե Հովսեփը երբեք չմեկնաբաներ փարավոնի երազը, նա երբեք չէր դառնա Եգիպտոսի վարչապետ՝ զիջելով միայն փարավոնին:
- Եթե Հովսեփը երբեք չդառնար վարչապետ, նա երբեք խելամտորեն չէր պատրաստվի գալիք սարսափելի սովին:
- Եթե Հովսեփը երբեք խելամտորեն չպատրաստվեր սարսափելի սովին, նրա ընտանիքը Քանանում սովից կմահանար։
- Եթե Հովսեփի ընտանիքը Քանանում սովամահ եղավ, ապա Մեսիան չէր կարող մահացած ընտանիքից լինել:
- Եթե Հիսուսը երբեք չի եկել, ուրեմն մենք բոլորս մեռած ենք մեր մեղքերի մեջ և առանց հույսի այս աշխարհում:
- Մենք շնորհակալ ենք Աստծո մեծ և իմաստուն ծրագրի համար:
Մենք վստահ կարող ենք ասել որ Հովսեփը ապերց Հռովմայեցիս 8.28–ի հզոր ճշմարտությունը։
Հռոմեացիներին 8.28 — Բայց գիտենք, որ ամեն ինչ գործակից է լինում նրանց բարիքի համար, ովքեր սիրում են Աստծուն և կանչված են նրա կամքով։